apla-new-14-4.jpg

FAQ

Może się zdarzyć, że mimo dołożenia wszelkich starań w bazie programu recepturowego brakuje potrzebnego koloru.

W tym wypadku pomocą służą koloryści firmy Multichem.

Nasi specjaliści odpowiedzą na przesłane pytanie w możliwie najkrótszym czasie.

W tym celu wyślij zgłoszenie bezpośrednio z programu recepturowego. Zobacz filmik prezentujący jak to zrobić

Załączniki:
Zdjęcie

 

Funkcja w programie recepturowym Kar-Bon pomaga określić ile lakieru potrzebujemy na wymalowanie, poszczególnych elementów jak i całego pojazdu.

W programie Kar-Bon po wybraniu konkretnego koloru, pojawia nam się przycisk "DOSTOSOWANIE ILOŚCI", po kliknięciu możemy wybrać, określone elementy karoserii samochodu które chcemy pomalować a program podpowie nam ile lakieru potrzebujemy.

Do wyboru mamy różne wielkość samochodu.

Zobacz filmik aby zobaczyć jak działa omawiana fukcja.

Kalkulator, pomaga dobrać ilość farby jedynie w przybliżeniu. Należy uwzględnić - indywidualne warunki lakierowania

Załączniki:
Zdjęcie

 

Dzięki jego zastosowaniu możemy uzyskać satynową powierzchnię odporną na zarysowania.

Wystarczy zaznaczyć pole "KONTROLER POŁYSKU" w programie recepturowym Kar-Bon a otrzymamy recepturę na lakier bazowy 1K który możemy pomalować bez użycia lakieru bezbarwnego jako powłoki zabezpieczającej.

Nie ma potrzeby stosowania lakieru bezbarwnego na wierzch.

Lakier bazowy skojarzony z tym dodatkiem bardzo dobrze nadaje się do zastosowania np. do lakierowania komory silnika.


Załączniki:
Zdjęcie | PDF

Candy oferuje szeroką gamę kolorów motocyklowych i kolorów z efektami wizualnymi.

Aby korzystać z Candy w programie recepturowym - zaznacz to w ustawieniach. Zobacz załączony filmik

Załączniki:
Zdjęcie | PDF

Dodatki kolorystyczne pozwalają na odtworzenie nawet najoryginalniejszych powłok z efektami wizualnymi.

Potrafią zmienić kolor w zależności od kąta obserwacji pozwalając uzyskać zaskakujące efekty optyczne.

Załączniki:
Zdjęcie

Żywica matująca jest dodatkiem do lakierów akrylowych w systemach dwukomponentowych (2K).

Dzięki jej zastosowaniu możemy uzyskać matową lub półmatową powierzchnię.
 

 Dodanie żywicy matującej zmniejsza siłę krycia lakieru.

Załączniki:
Zdjęcie | PDF

Odnalezienie numeru koloru samochodu możemy wykonać samodzielnie w kilku krokach. Nie jest to jednak proste.

Informacja o numerze koloru samochodu znajduje bardzo często na tablice znamionowej samochodu.

  1. Pierwszy krok to odszukanie tabliczki z numerem – tutaj pomocne mogą być informacje w zakładce "Tabliczki znamionowe". Zamieszczone tam grafiki pokazują – gdzie szukać tabliczki w zależności od marki samochodu.
  2. Drugi krok –po odnalezieniu tabliczki – najlepiej zrobić jej zdjęcie np. telefonem.
    Może okazać się to konieczne – ponieważ każdy producent samochodów w sposób indywidualny koduje numer koloru. Nie ma jednego wzoru znakowania.W razie problemów z odczytaniem, można zdjęcie wysłać do sklepu lub mieszalni w której chcemy zamówić kolor. Pracownicy punku pomogą rozkodować nam numer koloru.
  3. Ostatni krok to wpisanie numeru do programu recepturowego Kar-Bon.

Załączamy krótki filmik pokazujący w jaki sposób odnaleźć numer koloru w samochodzie VW Passat.

Załączniki:
Zdjęcie | Tabliczki znamionowe

Choć bardziej precyzyjniej powinniśmy powiedzieć grunt reaktywny, u nas nosi symbol CP 590

Chroni on najlepiej powierzchnie metalowe przed korozją. Grunt reaktywny (tzw. Wash Primer) nakładamy bezpośrednio na powierzchnie metalowe.

Jest to dwukomponentowy produkt, gdzie rolę aktywatora pełni rozcieńczony kwas fosforowy. W wyniku kontaktu z żelazem otrzymujemy warstewkę fosforanów żelaza, tworzącą skuteczną barierę przed czynnikami korozyjnymi.

Podkład tego typu nanosi się zazwyczaj bardzo cienkimi warstwami (o grubości kilkunastu mikrometrów), dlatego też wymaga jeszcze pokrycia innym podkładem akrylowym lub epoksydowym.

Załączniki:
PDF
 

Podkłady epoksydowe (CP 395; CP 394) dzięki doskonałej przyczepności do metalu oraz silnemu usieciowaniu są doskonałą barierą dla wody. Służą jako warstwa gruntująca powierzchnię metalowe przed korozja.

Wadą gruntów epoksydowych jest jednak długi czasu utwardzania.

Załączniki:
PDF | Artykuł - zabezpieczenie powłoki

Rybie Oczy - znane jako Kraterowanie, Spodkowanie i Cofanie to wynik zanieczyszczenia na lakierowanej powierzchni. Pozostałości silikonu, past polerskich, itp.

Przed malowaniem należy się upewnić się, że wszystkie powierzchnie są całkowicie czyste.

Upewnić się, że wszystkie czynności z wykorzystaniem produktów zawierającym silikony przeprowadzane są z dala od pomieszczeń lakierniczych.

Usunąć uszkodzony lakier i ponownie polakierować.

Załączniki:
PDF | Artykuł - zanieczyszczenia na powierzchniach lakierowanych

z 3

Zapisz się do naszego newslettera

Zyskaj przewagę, uzyskując dostęp do unikalnych informacji o naszych najnowszych produktach lakierniczych.

Produkty dodane do porównania: 1 Porównaj Wyczyść
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #